Vereniging De Noorderspeeltuin

Op 100-jarige leeftijd

de toekomst in....

GeschiedenisBestuurActiviteitenJordaans Muziek FestivalPeuterspeelzaalRoutebeschrijvingSponsoringContactTerug naar hoofdpagina

In september 2008 beleefde Vereniging De Noorderspeeltuin haar 100-jarig bestaan.

Tevens vond toen het 30e Jordaans Muziek Festival plaats.

Op dit feest mochten we heel veel oud-leden begroeten. Er werd groots feest gevierd, met baaien rokken en draaiorgel, het Smartlappenkoor, voetbaltoernooi, Yes-R, te veel om op te noemen. Ook de kinderen kwamen natuurlijk aan bod, met een knutselmiddag, disco, luchtkasteel, schminken, de Ballonnendames. Ook hebben de kinderen een aantal oud-hollandse spelletjes geleerd. Uiteraard werd het Jordaans Muziek Festival gehouden, wat heel veel publiek trok.

Kortom: de Noorderspeeltuin is levendiger dan ooit tevoren.

Heeft u eventueel nog tastbare herinneringen aan de afgelopen honderd jaar betreffende de speeltuin,  mail of stuur uw naam en adres dan aan Vereniging De Noorderspeeltuin, p/a R. van Beusekom, Egelantiersstraat 230 B, 1015 PT Amsterdam.  Wij zouden het enorm op prijs stellen als u uw herinneringen aan "De Tuin" of "De Noorder" met ons zou willen delen. Fotokopieën van foto's zijn ook van harte welkom! Zij kunnen worden opgehangen in ons clubhuis, of gepubliceerd op deze website.

Amsterdams Archief, 1932